Sunday, August 28, 2011

手軟腳軟篇~到向陽森林遊樂區

IMG_9068.JPG
某某借圖,因為我忘了拍
share from other blogger


坐車去向陽真的很累因為要兩個小時++叻,好久沒把屁股黏在車上那麼的久了哦~ 不過
也因為空氣越來越稀薄而頻頻打哈欠,不過那一些癥狀也因為美麗的向陽而一掃不見了!


向陽國家森林公園其實在88風災是被破壞的蠻嚴重的地方之一,途經的懸崖及崖壁都可以清楚看見崩塌的痕跡,很可怕吶。算了,可怕的東西說說是會嚇人還是說一些美好的事物吧!
今天我要告訴大家,我是軟腳蝦!不過就那麼的一天啦,好久沒有感覺飆高的腎上腺激素了,對啦,我是變態,我承認。 哈哈。。





走上檜木林步道,這步道是最美的也是被破壞最嚴重的,所以以後應該沒有辦法在讓遊客行走了,除非步道再整修吧。。 剛開始的路途就像是在和我宣示,這隻是開始而已,後面還有一些難度高的途徑等著我叻!完全對這條步道沒概念的我(腦袋不靈光,因為他們已經告訴我,步道崩塌的蠻嚴重但我就是沒有聯想那嚴重性,難怪老媽常說我,頭一熱就忘了危險)就這樣好好蕩蕩的跟著課長和王大哥的腳步。
沿路的看著風景(雖然很多時候是看腳下),這裡的風景和知本森林遊樂區是不同的,針葉型的樹木,涼涼乾爽的天氣,暖暖的太陽,讓疲憊的心靈也有了能量!對了,在這步道啊,可以看到千年檜木,真的很大啊!然後呢,我有看到野莓哦!嘿嘿。。在書上看到的,終於可以見到了,因為它可以吃!不好意思啦,忘了拍照不過還蠻好吃的,有機會可以去吃一吃。。



走啊走,我的腳越來越軟了,因為步道沒有了,變成了石頭和山路。天啊!腎上腺激素飆高,心情越來越複雜,腳越來越軟,對於平時很少接觸登上的我真的是一項挑戰。一步一步的行走,幾乎全程手腳並用,沒辦法怕會跌下去啊!安全第一安全第一!雖然腳很軟,但我還是完成了耶!要獎勵自己一下下~ 嘻嘻。。










































































     


“走”完后,就參與遊樂區的拜拜,因為還是農曆七月嘛。。就這樣,一天的行程就完成了。
  兩個字可以形容這個路程,棒和累!




Okay, this was a special trip for us. Well, XiangYang National Forest Recreation Area is a FRA that has been destroyed a lot by typhoon in August of 2009. But for your information, here is a great place to experience cool weather, majestic view and thin oxygen! Haha.. maybe here can compete with Alisan, but I'm not sure the comparison that I did is correct or not.


Anyway, this is a terrible trip for me! Why?! During the trip, I used both of my legs and limbs to get through all the hindrances and blocks! Please look at the pictures, I did not bluff anyone of you! XD.. SO in that trip, with shivering legs i did conquer the damaged path! Please give me a big claps! Thank you, thank you~




The destruction after 88 typhoon not only cause the lost of people but natural too. Landslide, increment of riverbed, extensive erosion of coast and etc.. These all happened in Taitung, a great place of simple and nature! A place you will find all those business affairs are away from you, a place you can sediment your soul and body..


During that trip, I found that no one can ignore or look down the power of nature. No matter how much you did try to change the route of river, in the end you will still lose to the nature. Chinese idiom: Man's determination can conquer the nature. Yeah, you may did it at first, but who knows it will be destroyed few years later? 


Why no one would like to protect the last land in Taiwan? Destroyed? Destruction? I do hope that the next visit to Taitung, it still remains its nature and simple.. 



 

No comments:

Post a Comment